Contact

Zwolle, Nederland

Wij zijn altijd bereikbaar per mail

Ben jij een aankomend marketingtalent en benieuwd naar minder typische onderwerpen om aan je leraar te vragen? Vaak verloopt een les natuurlijk redelijk eenzijdig: de leraar bepaalt de lesstof. Op sommige dagen is dit korter dan anderen, wat kan leiden tot een les die vroeger dan verwacht vrij is.

Het is verleidelijk om dan simpelweg vroeger naar huis te gaan, maar de meeste leraren waarderen het als je inzet toont en zelf naar extra informatie vraagt. Met de volgende vragen benut je je opleidingstijd optimaal én laat je een indruk achter bij de docent!

Webhosting

De ruggengraat van online marketing is webhosting. Zonder hosting heb je geen website, en zonder website wordt het een stuk lastiger om je online te profileren. Maar afgezien van deze basis-tip, is er ook veel variatie in de kwaliteit binnen webhosting. Voor zowel SEO als SEA is de snelheid van je website immers een belangrijk onderdeel.

Ook de algemene gebruikerservaring valt of staat met een goede webhosting, dus welke marketing discipline je ook wilt vervullen: webhosting is zeker een onderwerp om te behandelen tijdens de lessen!

Link building

Hoewel “linkbuilding” heel complex klinkt, is het eigenlijk redelijk simpel. De organische vindbaarheid van je website is eigenlijk niks meer dan een combinatie van je expertise, en je populariteit. Google gaat er van uit dat websites die veel worden vermeld, beter zijn: mensen hebben het alleen over je website als hier nuttige dingen staan.

Een extra laag van complexiteit komt van de verwijzende partij. Als een, door Google als “expert” aangewezen partij naar je verwijst, telt dit zwaarder dan wanneer de verwijzing van een onbekende website komt.

Het proces van linkbuilding is dan ook eigenlijk heel simpel uit te leggen. Je wilt zo veel mogelijk (en zo bekend mogelijke) andere websites overtuigen om een link vanuit hun website, naar jouw website te plaatsen. Natuurlijk zijn er veel nuances in het uiteindelijke proces: het perfecte onderwerp voor tijdens je volgende marketing les!

Click-Fraude bescherming

“Clickable Ads” zijn populair. Het populairste voorbeeld hiervan is natuurlijk Google Ads, maar er zijn talloze andere te bedenken (YouTube Ads, Amazon Ads, Bing Ads, etc.). Deze advertenties hebben vaak sowieso 1 ding in het gemeen: de bezoeker ziet de advertentie voorbij komen, en kan bij interesse klikken.

Deze klik kost de adverteerder vervolgens geld. De totale hoeveelheid adverteer geld (je budget) bepaalt hierdoor hoeveel bezoekers je trekt. Dit heeft slimme, en moraal ietwat dubieuze bedrijven, ertoe geleid om expres op concurrentie hun Ads te klikken, en zo budget te verspillen. 

Met automatisering gebeurt dit soms op grote schaal. Click-Fraude bescherming software beschermt je advertenties tegen dit soort praktijken, en is onze laatste tip voor een onbekende maar belangrijke marketingontwikkeling om te bespreken!

Share:

administrator